Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 11/2015

№ 11/2015

Fìnansi Ukr. 2015 (11): 88–96

РИНОК ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ

КОТЛЯРЕВСЬКИЙ Ярослав Вікторович1, ПАНАСЕНКО Ганна Олександрівна

1ДННУ “Академія фінансового управління”, Research ID : http://www.researcherid.com/rid/I-4694-2017
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0003-3542-6952


Роль інституту банківського омбудсмена у підвищенні довіри клієнтів до банків


Досліджено актуальні питання, пов’язані зі створенням банківського омбудсмена в Україні як ефективного інструменту підвищення довіри клієнтів до банків, зокрема щодо формування нормативно-правової бази започаткування та функціонування цього інституту, відповідних рекомендацій фахівців Світового банку та експертів ООН. Проаналізовано пропозиції щодо інституціонального статусу банківського омбудсмена, виокремлено переваги та недоліки кожної інституціональної моделі. Детально вивчено зарубіжний досвід, зіставлено німецьку та британську моделі банківського омбудсмена, проведено порівняльний аналіз скарг клієнтів британських банків омбудсмену та звернень громадян, які надійшли до Національного банку України. Запропоновано створити банківського омбудсмена при асоціації банків за участю Національного банку України для врегулювання конфліктів між клієнтами й банками, а також запровадити в кожній банківській установі нову функцію по роботі зі скаргами клієнтів на рівні окремої посадової особи з відповідною кваліфікацією і повноваженнями.

Ключові слова:фінансовий ринок, регулювання ринку, захист прав споживачів, скарги клієнтів, фінансовий омбудсмен

JEL: D53, G18, G21


Котляревський Я. В. Роль інституту банківського омбудсмена у підвищенні довіри клієнтів до банків / Я. В. Котляревський, Г. О. Панасенко // Фінанси України. - 2015. - № 11. - C. 88-96.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 88 - 96) ЗавантажитиЗавантажень : 797
1. Мамедов С. Чому Україні потрібен фінансовий омбудсмен? / С. Мамедов. — 2013. — 15 берез. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: nabu.ua/ukr/press_centr/news/ 52273/.
2. Сирота А. І. Фінансовий омбудсмен як позасудова система врегулювання спорів на фінансовому ринку України / А. І. Сирота // Науковий вісник Національного університету ДПС України. Серія : економіка, право. — 2013. — № 4 (63). — С. 67—71.
3. Пінчук А. П. Фінансовий омбудсмен як невід’ємна частина системи регулювання ринку фінансових послуг / А. П. Пінчук, Н. В. Міокова // Економiка та держава. — 2013. — № 1. — С. 71—82.
4. Довгань В. Шляхи запровадження Служби фінансового омбудсмена в Україні / В. Довгань // Аналітично-дорадчий центр Блакитної стрічки. — 2011. — 10 лют. [Елект­рон­ний ресурс]. — Режим доступу: www.vaks.org.ua/images/news_inform/Financial_Ombudsman_UNDP_Dovgan_10_02_2011_ukr.pdf.
5. Про Стратегію реформування системи захисту прав споживачів на ринках фінансових послуг в Україні на 2012—2017 роки : проект Указу Президента України [Електронний ресурс]. — Режим доступу: kbs.org.ua/files/513_dod.pdf.
6. Стратегія реформування системи захисту прав споживачів на ринках фінансових пос­луг на 2012—2017 роки : розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.10.2012 № 867­-­р [Електронний ресурс]. — Режим доступу: zakon5.rada.gov.ua/laws/show/867-2012-р.
7. Про затвердження плану заходів щодо реалізації Стратегії реформування системи захисту прав споживачів на ринках фінансових послуг на 2012—2017 роки : проект розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.01.2015 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.me.gov.ua.
8. Приходько Б. Стратегічні напрями підвищення рівня фінансової грамотності населення України / Б. Приходько// Вісник НБУ. — 2014. — № 2. — С. 11—16.
9. Соркін І. В. Альтернативні механізми врегулювання спорів у сфері фінансових послуг: світовий досвід та реалії України / І. В. Соркін // Фінанси України. — 2013. — № 10. — С. 7—19.
10. Комплексна програма розвитку фінансового сектору України до 2020 року : постанова Правління Національного банку України від 18.06. 2015 № 391 [Електрон­ний ресурс]. — Режим доступу: www.bank.gov.ua/doccatalog/document?id= 18563297.
11. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення захисту прав споживачів фінансових послуг : проект Закону України від 23.03.2015 № 2456 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=54522.
12. Шпек Р. Вкладники повинні знати, хто і що стоїть за банківськими вивісками / Р. Шпек // Forbes Україна. — 2015. — 23 лип. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: forbes.net.ua.
13. Franchetti M. Arbitration between banks and clients: could FINRA be a model? / M. Franchetti // University of St. Gallen. Series in Law and economics. — 2013. — Oct. 25. — P. 85—116 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.unisg.ch.
14. INFO Network: Эффективные подходы к фундаментальным принципам. — 2014. — Сент. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.networkfso.org.
15. Customer Complaint Management Lacking at Banks [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.banktech.com/data-and-analytics/customer-complaint-management-lacking- at-banks/d/d-id/1296741?