ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
ТАТОМИР Ірина Любомирівна1
1Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-3274-7083
Перспективні напрями венчурного інвестування освітніх стартапів
У статті розкрито механізм дії венчурних фондів та визначено структуру формального та неформального секторів ринку венчурного капіталу. Проаналізовано науковий доробок західних авторів щодо перспективності нового тренду фінансування онлайн-освіти. Надано аналітичну оцінку динаміки венчурних інвестицій у проекти різних сегментів освітньої індустрії (шкільне, університетське, корпоративне навчання). Визначено найдорожчі ЕdTech-компанії за величиною залучених інвестицій. Встановлено, що лідером на ринку онлайн-освіти уже кілька років поспіль залишаються Сполучені Штати Америки, на які припадає найбільша частка венчурних інвестицій. Обґрунтовано перспективні ніші для вкладення коштів венчурних інвесторів, серед яких на особливу увагу заслуговують освітні заклади групи К12, ринок VR- та АR-рішень (віртуальної і доповненої реальності) для освіти, мікронавчання, онлайн-репетиторство, широкопрофільні освітні платформи, котрі надають послуги зі здобуття вищої освіти та додаткового професійного навчання, сервіси з кредитування освіти та ін. Основними перепонами на шляху поступу венчурної індустрії в Україні є відсутність економічних стимулів, що забезпечують допустимий рівень ризику для інвесторів із метою залучення прямих інвестицій у перспективні освітні стартапи, та нерозвинутість інфраструктури, яка мала би забезпечити формування в освітній сфері України нових і подальший розвиток уже діючих стартапів, котрі могли б стати об’єктом прямого інвестування. Запропоновано ряд заходів, які сприяли б залученню “бізнес-ангелів” та портфельних інвесторів до розвитку національного ринку онлайн-освіти на основі нових інноваційних досягнень.
Ключові слова:венчурний фонд, “бізнес-ангели”, портфельні інвестори, освітній стартап.
JEL: G24, I22, I25
Татомир І. Л. Перспективні напрями венчурного інвестування освітніх стартапів / І. Л. Татомир // Фінанси України. - 2017. - № 7. - C. 43-55.
Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 43 - 55) | Завантажити | Завантажень : 464 |
1. Школин А. Топ-20 перспективных рыночных ниш для развития бизнеса в ближайшие 5–10 лет. InVenture. 2016. URL: inventure.com.ua/analytics/articles/top-20-perspektivnyh-rynochnyh-nish-dlya-razvitiya-biznesa-v-blizhajshie-510-let#sthash.cXVMxEOG.dpuf.
2. Bainbridge D. Edtech is the next fintech. TechCrunch. 2016. Aug. 13. URL: techcrunch.com/2016/08/13/edtech-is-the-next-fintech.
3. Морейнис А. Горячие инвестиционные рынки. 2017. Сегодня. 2016. 15 авг. С. 4.
4. Frey T. Communicating with the Future: How Re-engineering Intentions Will Alter the Master Code of Our Future Paperback. Louisville, Colorado, 2011. 112 р.
5. Маслихова О. Тетради цифровой эпохи: куда инвестировать на рынке он-лайн. Forbes. 2017. 14 марта. С. 7–8. URL: www.forbes.ru/tehnologii/336487-tetradi-cifrovoy-epohi-kuda-investirovat-na-rynke-onlayn-obrazovaniya.
6. Рожков Р. АФК “Система” выйдет в виртуальную реальность. Коммерсант. 2016. № 114. 29 июня. С. 5–6.
7. Инвесторы видят потенциал в рынке онлайн-образования и образовательных технологий. Open Education Network. 2017. URL: open-education.net/professional/investory-vidyat-potentsial-v-rynke-onlajn-obrazovaniya-i-obrazovatelnyh-tehnologij/.
8. Баженов С., Баженов О. Глобальный рынок массового онлайн образования и его влияние на национальную систему образования России. Contemporary Science. The Theory and the Practice. AMR Bedzin, 2016. Р. 15–22.
9. Мухамедзянова Д. Образовательные тренды: мы будем учиться у машин. URL: hightech.fm/2017/01/03/education.
10. Щипанова О. В. Світовий досвід державного регулювання венчурного фінансування. Вісник ДНУ. Сер.: Світове господарство і міжнародні економічні відносини. 2012. Вип. 4. С. 249–260.
11. Васильців Т. Г., Іляш О. І., Міценко Н. Г. Економіка малого підприємства / за ред. Т. Г. Васильціва. Київ: Знання, 2013. 446 с.