Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 3/2018

№ 3/2018

Fìnansi Ukr. 2018 (3): 116–128

ФІНАНСИ ІНСТИТУЦІЙНИХ СЕКТОРІВ ЕКОНОМІКИ

МИСАКА Ганна Вікторівна1, ДЕРУН Іван Анатолійович2

1Київський національний університет імені Тараса Шевченка"
2Київський національний університет імені Тараса Шевченка


Визначення та оцінка індикаторів інвестиційної привабливості компанії за даними фінансової звітності


У статті систематизовано підходи до визначення параметрів інвестиційної привабливості компанії, критичний аналіз яких дав змогу виокремити причини, що перешкоджають складанню її оцінки в площині показників фінансової звітності. З’ясовано, що найоб’єктивнішим (враховуючи ринковий механізм формування) проявом інвестиційної привабливості компанії є величина її ринкової капіталізації, котра включає чисті активи, внутрішньогенерований гудвіл та очікування ринку щодо привабливості її цінних паперів. Тому інвестиційну привабливість компанії запропоновано визначати за коефіцієнтом Тобіна, що співвідносить її ринкову капіталізацію з балансовою вартістю чистих активів. Економетричну модель оцінки інвестиційної привабливості компанії (за коефіцієнтом Тобіна) побудовано за такими факторами, як коефіцієнт фінансування, рентабельність чистих нематеріальних активів, частка гудвіла в нематеріальних активах, частка витрат на дослідження й розробки в операційних витратах, рентабельність власного капіталу. Апробацію моделі проведено за даними фінансової звітності 41 транснаціональної корпорації за 2012–2016 рр. На основі отриманих результатів встановлено, що інвестиційна привабливість компанії найбільш чутлива до змін такої складової її внутрішньогенерованого гудвіла, як рівень фінансування досліджень і розробок.

Ключові слова:витрати на дослідження й розробки, внутрішньогенерований гудвіл, ділова репутація, інвестиційна привабливість компанії, коефіцієнт Тобіна, ринкова капіталізація, фінансова звітність

JEL: G32, M21, M41


Мисака Г. В. Визначення та оцінка індикаторів інвестиційної привабливості компанії за даними фінансової звітності / Г. В. Мисака, І. А. Дерун // Фінанси України. - 2018. - № 3. - C. 116-128.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 116 - 128) ЗавантажитиЗавантажень : 253
1. Goncharuk A. G., Karavan S. The investment attractiveness evaluation: methods and measurement features. Polish Journal of Management Studies. 2013. Vol. 7. P. 160–166.
2. Jantoń-Drozdowska E., Majewska M. Investment attractiveness of Central and Eastern European countries in the light of new locational advantages development. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. 2016. Vol. 11. No. 1. P. 97–119. URL: dx.doi.org/10.12775/EQUIL.2016.005.
3. Radomska J., Sołoducho-Pelc L. Business strategy in innovative and non-innovative companies of various sizes. Problems of Management in the 21st Century. 2015. Vol. 10. No. 2. P. 100–109. URL: doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.526.
4. Rolik Y. А. A complex approach to evaluating the innovation strategy of a company to determine its investment attractiveness. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2013. Vol. 99. P. 562–571. URL: doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.526.
5. Носова О. В. Інвестиційна привабливість підприємства. Стратегічні пріоритети. 2007. № 1 (2). С. 120–126.
6. Lewellen W. G., Badrinath S. G. On the measurement of Tobin’s q. Journal of Financial Economics. 1997. Vol. 44. No. 1. P. 77–122. URL: doi.org/10.1016/S0304-405X(96)
00013-X.
7. Tvede L. The psychology of finance: understanding the behavioral dynamics of markets. Chichester : John Wiley & Sons, 2002. 332 p.
8. Conceptual framework of financial reporting. URL: www.iasplus.com/en/standards/other/framework.
9. IAS 38 Intangible Assets. URL: ec.europa.eu/internal_market/accounting/docs/consolidated/ias38_en.pdf.
10. Щирба М. Суттєвість інформації в фінансовій звітності та її вплив на економічні рішення користувачів. Економічний аналіз. 2010. № 7. С. 403–406.
11. Baltagi B. H. Econometric Analysis of Panel Data. 4th ed. N. Y. : John Wiley, 2008. 352 p.
12. Kozhan R. Financial econometrics with EViews. Copenhagen : Roman Kozhan & Ventus Publishing Aps., 2009. 117 p.
13. Мисака Г. В. Фінансова звітність емітентів в інформаційному забезпеченні діяльності учасників фондового ринку. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Сер. : економіка. 2009. Вип. 109. С. 29–32.
14. Cassell C. A., Myers L. A., Seidel T. A. Disclosure transparency about activity in valuation allowance and reserve accounts and accruals-based earnings management. Accounting, Organizations and Society. 2015. Vol. 46. P. 23–38. URL: doi.org/10.1016/
j.aos.2015.03.004.
15. Tucker J. W. The relation between disclosure quality and reporting quality: a discussion of Cassell, Myers, and Seidel. Accounting, Organizations and Society. 2015. Vol. 46. P. 39–43. URL: doi.org/10.1016/j.aos.2015.05.002.
16. Жук В. М. Інституціональна теорія бухгалтерського обліку в науковому забезпеченні соціально-економічного розвитку : наук. доп. Київ : ННЦ “Інститут аграрної економіки”, 2013. 50 с.
17. Libby R., Rennekamp K. M., Seybert N. Regulation and the interdependent roles of managers, auditors, and directors in earnings management and accounting choice. Accounting, Organizations and Society. 2015. Vol. 47. P. 25–42. URL: doi.org/10.1016/j.aos.2015.09.003.
18. Beurden P., Gossling T. Review on the relation between corporate social and financial performance. Journal of Business Ethics. 2008. Vol. 82. P. 407–424. URL: doi.org/
10.1007/s10551-008-9894-x.
19. Corporate social performance, analyst stock recommendations, and firm future returns / X. Luo et al. Strategic Management Journal. 2015. Vol. 36. No. 1. P. 123–136. URL: doi.org/10.1002/smj.2219.
20. Sierra-Garcial L., Zorio-Grima A., Garcia-Benau M. Stakeholder engagement, corporate social responsibility and integrated reporting: an exploratory study. Corporate Social Responsibility Environment Management. 2015. Vol. 22. Nо. 5. P. 286–304.
21. Boyko K., Derun I. Disclosure of non-financial information in corporate social reporting as a strategy for improving management effectiveness. Journal of International Studies. Vol. 3. Nо. 3. P. 159–177. URL: doi.org/10.14254/2071-8330.2016/9-3/13.
22. Eccles R. G., Serafeim G., Krzus M. P. Market interest in nonfinancial information. Journal of Applied Corporate Finance. 2011. Vol. 23. Nо. 4. P. 113–127. URL: doi.org/10.1111/j.1745-6622.2011.00357.