|
№ 3/2018
2. Jantoń-Drozdowska E., Majewska M. Investment attractiveness of Central and Eastern European countries in the light of new locational advantages development. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. 2016. Vol. 11. No. 1. P. 97–119. URL: dx.doi.org/10.12775/EQUIL.2016.005. 3. Radomska J., Sołoducho-Pelc L. Business strategy in innovative and non-innovative companies of various sizes. Problems of Management in the 21st Century. 2015. Vol. 10. No. 2. P. 100–109. URL: doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.526. 4. Rolik Y. А. A complex approach to evaluating the innovation strategy of a company to determine its investment attractiveness. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2013. Vol. 99. P. 562–571. URL: doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.526. 5. Носова О. В. Інвестиційна привабливість підприємства. Стратегічні пріоритети. 2007. № 1 (2). С. 120–126. 6. Lewellen W. G., Badrinath S. G. On the measurement of Tobin’s q. Journal of Financial Economics. 1997. Vol. 44. No. 1. P. 77–122. URL: doi.org/10.1016/S0304-405X(96) 00013-X. 7. Tvede L. The psychology of finance: understanding the behavioral dynamics of markets. Chichester : John Wiley & Sons, 2002. 332 p. 8. Conceptual framework of financial reporting. URL: www.iasplus.com/en/standards/other/framework. 9. IAS 38 Intangible Assets. URL: ec.europa.eu/internal_market/accounting/docs/consolidated/ias38_en.pdf. 10. Щирба М. Суттєвість інформації в фінансовій звітності та її вплив на економічні рішення користувачів. Економічний аналіз. 2010. № 7. С. 403–406. 11. Baltagi B. H. Econometric Analysis of Panel Data. 4th ed. N. Y. : John Wiley, 2008. 352 p. 12. Kozhan R. Financial econometrics with EViews. Copenhagen : Roman Kozhan & Ventus Publishing Aps., 2009. 117 p. 13. Мисака Г. В. Фінансова звітність емітентів в інформаційному забезпеченні діяльності учасників фондового ринку. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Сер. : економіка. 2009. Вип. 109. С. 29–32. 14. Cassell C. A., Myers L. A., Seidel T. A. Disclosure transparency about activity in valuation allowance and reserve accounts and accruals-based earnings management. Accounting, Organizations and Society. 2015. Vol. 46. P. 23–38. URL: doi.org/10.1016/ j.aos.2015.03.004. 15. Tucker J. W. The relation between disclosure quality and reporting quality: a discussion of Cassell, Myers, and Seidel. Accounting, Organizations and Society. 2015. Vol. 46. P. 39–43. URL: doi.org/10.1016/j.aos.2015.05.002. 16. Жук В. М. Інституціональна теорія бухгалтерського обліку в науковому забезпеченні соціально-економічного розвитку : наук. доп. Київ : ННЦ “Інститут аграрної економіки”, 2013. 50 с. 17. Libby R., Rennekamp K. M., Seybert N. Regulation and the interdependent roles of managers, auditors, and directors in earnings management and accounting choice. Accounting, Organizations and Society. 2015. Vol. 47. P. 25–42. URL: doi.org/10.1016/j.aos.2015.09.003. 18. Beurden P., Gossling T. Review on the relation between corporate social and financial performance. Journal of Business Ethics. 2008. Vol. 82. P. 407–424. URL: doi.org/ 10.1007/s10551-008-9894-x. 19. Corporate social performance, analyst stock recommendations, and firm future returns / X. Luo et al. Strategic Management Journal. 2015. Vol. 36. No. 1. P. 123–136. URL: doi.org/10.1002/smj.2219. 20. Sierra-Garcial L., Zorio-Grima A., Garcia-Benau M. Stakeholder engagement, corporate social responsibility and integrated reporting: an exploratory study. Corporate Social Responsibility Environment Management. 2015. Vol. 22. Nо. 5. P. 286–304. 21. Boyko K., Derun I. Disclosure of non-financial information in corporate social reporting as a strategy for improving management effectiveness. Journal of International Studies. Vol. 3. Nо. 3. P. 159–177. URL: doi.org/10.14254/2071-8330.2016/9-3/13. 22. Eccles R. G., Serafeim G., Krzus M. P. Market interest in nonfinancial information. Journal of Applied Corporate Finance. 2011. Vol. 23. Nо. 4. P. 113–127. URL: doi.org/10.1111/j.1745-6622.2011.00357. |