Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 10/2018

№ 10/2018

Fìnansi Ukr. 2018 (10): 44–53

ФІНАНСИ ОСВІТИ І НАУКИ

ЄРФОРТ Ольга Юріївна1, ЄРФОРТ Ірина Юріївна2

1Донбаська державна машинобудівна академія
2Донбаська державна машинобудівна академія


Оцінка структури джерел фінансування вищої освіти в контексті соціальної справедливості


У статті запропоновано методичний підхід до оцінки збалансованості структури джерел фінансування сектору вищої освіти за критерієм соціальної справедливості. Аналіз витрат на вищу освіту проведено в розрізі видатків двох основних споживачів послуг цієї галузі – працівників із вищою освітою і підприємств. Виявлено, що додаткові податкові надходження бюджету, пов’язані з більшим рівнем продуктивності і, відповідно, заробітної плати працівників з вищою освітою, перевищують загальний обсяг фінансування сектору. На підставі розрахунку коефіцієнтів рентабельності витрат на вищу освіту для працівників і підприємств зроблено висновок про наявність суттєвого дисбалансу в структурі джерел фінансування галузі в Україні й окреслено основні напрями для його пом’якшення.

Ключові слова:витрати на вищу освіту, джерела фінансування, розподілення фінансового навантаження, багатоканальна система фінансування, соціальна справедливість

JEL: H42, I22, I26, I28


Єрфорт О. Ю. Оцінка структури джерел фінансування вищої освіти в контексті соціальної справедливості / О. Ю. Єрфорт, І. Ю. Єрфорт // Фінанси України. - 2018. - № 10. - C. 44-53.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 44 - 53) ЗавантажитиЗавантажень : 144
1. Becker G. Human Capital: a theoretical and empirical analysis, with special reference to education. New York : National Bureau of Economic Research, 1975. 402 p.
2. Arias O. Dynamic rates of return to education in the U.S. Economics of Education Review. 2001. Vol. 20 (2). Р. 121–138.
3. Bevc M. Rates of return to investment in education in former Yugoslavia in the 1970s and 1980s by region. Economics of Education Review. 1993.Vol. 12 (4). Р. 325–343.
4. Hocine B. Investment Evaluation of Higher Education through Cost-Benefit Analysis: Evidence from Adrar University-Algeria. Journal of Education and Practice. 2017. Vol. 8 (3). Р. 89–97.
5. Kenayathulla H. B. Higher levels of education for higher private returns: New evidence from Malaysia. International Journal of Educational Development. 2013. Vol. 33(4). Р. 380–393.
6. Menon M. E. Perceived rates of return to higher education: Further evidence from Cyprus. Economics of Education Review. 2008. Vol. 27 (1). Р. 39–47.
7. Education at a Glance 2017: OECD Indicators. Paris : OECD Publishing, 2017. 452 p.
8. Боголиб Т. М. Финансирование высшего образования Украины: проблемы и перспективы их решения. American Scientific Journal. 2017. Vol. 1. С. 70–78.
9. Liuta O., Pigul N. Analysis of the financial ensuring of higher education institutions in Ukraine. Економічний аналіз. 2012. № 10 (2). С. 298–302
10. Робак О. М. Моделирование системы эффективного управления финансовыми потоками Министерства образования и науки Украины : дис. ... канд. экон. наук : 08.00.11. Донецк, 2007. 173 c.
11. Соколовська А. М. Дискусійні аспекти формульного розподілу бюджетних видатків на вищу освіту в Україні. Фінанси України. 2018. № 5. C. 8–21.
12. Сушко Н. І., Даниленко С. В. Удосконалення регулювання державних видатків на послуги вищої освіти. Фінанси України. 2018. № 4. С. 56–74
13. Шашкевич О. Л. Фінансові ресурси вищих навчальних закладів: оптимізація формування та ефективність використання : дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08. Терно­піль, 2008. 177 c.