![]()
|
№ 2/2019
2. Диба М. І., Гернего Ю. О. Діджиталізація економіки: світовий досвід та можливості розвитку в Україні. Фінанси України. 2018. № 7. С. 50–63. 3. Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації : розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 67-р. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80. 4. International practices on confidence-building measures between the state and civil society organizations : OSCE research. URL: www.osce.org/ukraine/75883?download=true. 5. Міщенко А. Політична довіра у легітимаційних процесах суспільного інформаційного розвитку. Науковий журнал інституту журналістики і міжнародних відносин КНУКіМ. 2013. Ч. 2. С. 63–67. 6. Горбатюк В. І., Матузка Я. В. Суспільна довіра в системі управління державними фінансами. Фінанси України. 2018. № 4. С. 93–106. 7. Promoting and fostering the efficiency, accountability, effectiveness and transparency of public administration by strengthening supreme audit institutions: Resolution adopted by the General Assembly of United Nations on 19 December 2014. URL: documents-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N14/713/64/PDF/ N1471364.pdf?OpenElement. 8. Brusca I., Rossi F. M., Aversano N. Accountability and transparency to fight against corruption: an international comparative analysis. Journal of Comparative Policy Analysis: Research and Practice. 2017. Vol. 20 (5). P. 486–504. URL: doi.org/10.1080/13876988. 2017.1393951. 9. Avis E., Ferraz C., Finan F. Do Government Audits Reduce Corruption? Estimating the Impacts of Exposing Corrupt Politicians. Journal of Political Economy. 2018. Vol. 126 (5). P. 1912–1964. URL: doi.org/10.1086/699209. 10. Heald D. Transparency-generated trust: The problematic theorization of public audit. Financial Accountability & Management. 2018. Vol. 34. P. 317–335. URL: doi.org/10.1111/faam.12175. 11. Hay D., Cordery C. The value of public sector audit: Literature and history. Journal of Accounting Literature. 2018. Vol. 40. P. 1–15. URL: doi.org/10.1016/j.acclit. 2017.11.001. 12. Bowerman M., Humphrey C., Owen D. Struggling for supremacy: the case of UK public audit institutions. Critical Perspectives on Accounting. 2003. Vol. 14, Iss. 1–2. P. 1–22. URL: doi.org/10.1006/cpac.2001.0524. 13. Morin D., Hazgui M. We are much more than watchdogs: The dual identity of auditors at the UK National Audit Office. Journal of Accounting and Organizational Change. 2016. Vol. 12 (4). P. 568–589. URL: doi.org/10.1108/JAOC-08-2015-0063. 14. Bunn M., Pilcher R., Gilchrist D. Public sector audit history in Britain and Australia. Financial Accountability & Management. 2018. Vol. 34, Iss. 1. P. 64–76. URL: doi.org/10.1111/faam.12143. 15. The strategic options of Supreme Audit Institutions: The case of four Nordic countries / K. K. Jeppeson, T. Carrington, B. Catasús, Å. Johnsen, K. Reichborn-Kjennerud, J. Vakkuri. Financial Accountability & Management. 2017. Vol. 33 (2). P. 146–170. URL: doi.org/10.1111/faam.12118. 16. Blume L., Voigt S. Does organizational design of Supreme audit institutions matter? A cross-country assessment. European Journal of Political Economy. 2011. Vol. 27 (2). P. 215–229. URL: dx.doi.org/10.1016/j.ejpoleco.2010.07.001. 17. Can SAIs contribute to restoring the trust of EU citizens?: Annual meeting of the contact committee of EU SAIs. EUROSAI. 2017. Vol. 23. P. 76–78. 18. Про Рахункову палату : закон України від 02.07.2015 № 576-VIII. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/576-19. 19. INTOSAI Framework of Professional Pronouncement – IFPP : official website. URL: www.issai.org/ifpp/. |