Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 2/2019

№ 2/2019

Fìnansi Ukr. 2019 (2): 111–123
https://doi.org/10.33763/finukr2019.02.111

НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ

СЛОБОДЯНИК Юлія Борисівна1

1ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Research ID : http://www.researcherid.com/rid/P-8200-2014
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-5838-2342


Імплементація міжнародних стандартів державного аудиту в умовах розвитку цифрової економіки та суспільства


У статті проаналізовано окремі аспекти Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки, спрямовані на підтримку відкритості, прозорості та ефективності діяльності державних органів в умовах розвитку цифрового суспільства. Охарактеризовано результати сучасних досліджень, що підтверджують зв’язок між прозорістю, якістю управління бюджетом і системами державного аудиту, а також ефективність вищих органів аудиту в боротьбі з корупцією. Наголошено на міжнародному визнанні ролі вищих органів державного аудиту (ВОДА) у сприянні відповідальності уряду за використання ресурсів та їхню ефективність у досягненні цілей розвитку. Здійснено аналіз парадокса, який виникає під час прискорення цифровізації державного управління і полягає в зниженні рівня довіри громадян до урядів за умов транспарентності ВОДА. Обґрунтовано, що імплементація Концептуальної основи професійних стандартів INTOSAI дасть можливість підвищити довіру суспільства до результатів діяльності Рахункової палати і забезпечити доброчесне урядування в довгостроковій перспективі. Запропоновано рекомендації для успішної реалізації стандартів ISSAI в Україні з урахуванням тенденцій розвитку цифрової економіки та суспільства.

Ключові слова:вний аудит, стандарти ISSAI, цифрова економіка, digital-технології, довіра, Рахункова палата, INTOSAI

JEL: H83, F63, O19


Слободяник Ю. Б. Імплементація міжнародних стандартів державного аудиту в умовах розвитку цифрової економіки та суспільства / Ю. Б. Слободяник // Фінанси України. - 2019. - № 2. - C. 111-123.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 111 - 123) ЗавантажитиЗавантажень : 395
1. Краус Н. М., Голобородько О. П., Краус К. М. Цифрова економіка: тренди та перспективи авангардного характеру розвитку. Ефективна економіка. 2018. № 1. URL: www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2018/8.pdf.
2. Диба М. І., Гернего Ю. О. Діджиталізація економіки: світовий досвід та можливості розвитку в Україні. Фінанси України. 2018. № 7. С. 50–63.
3. Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації : розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 67-р. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80.
4. International practices on confidence-building measures between the state and civil so­ciety organizations : OSCE research. URL: www.osce.org/ukraine/75883?download=true.
5. Міщенко А. Політична довіра у легітимаційних процесах суспільного інформаційного розвитку. Науковий журнал інституту журналістики і міжнародних відносин КНУКіМ. 2013. Ч. 2. С. 63–67.
6. Горбатюк В. І., Матузка Я. В. Суспільна довіра в системі управління державними фінансами. Фінанси України. 2018. № 4. С. 93–106.
7. Promoting and fostering the efficiency, accountability, effectiveness and transparency of public administration by strengthening supreme audit institutions: Resolution adopted by the General Assembly of United Nations on 19 December 2014. URL: documents-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N14/713/64/PDF/ N1471364.pdf?OpenElement.
8. Brusca I., Rossi F. M., Aversano N. Accountability and transparency to fight against corruption: an international comparative analysis. Journal of Comparative Policy Analysis: Research and Practice. 2017. Vol. 20 (5). P. 486–504. URL: doi.org/10.1080/13876988.
2017.1393951.
9. Avis E., Ferraz C., Finan F. Do Government Audits Reduce Corruption? Estimating the Impacts of Exposing Corrupt Politicians. Journal of Political Economy. 2018. Vol. 126 (5). P. 1912–1964. URL: doi.org/10.1086/699209.
10. Heald D. Transparency-generated trust: The problematic theorization of public audit. Financial Accountability & Management. 2018. Vol. 34. P. 317–335. URL: doi.org/10.1111/faam.12175.
11. Hay D., Cordery C. The value of public sector audit: Literature and history. Journal of Accounting Literature. 2018. Vol. 40. P. 1–15. URL: doi.org/10.1016/j.acclit.
2017.11.001.
12. Bowerman M., Humphrey C., Owen D. Struggling for supremacy: the case of UK public audit institutions. Critical Perspectives on Accounting. 2003. Vol. 14, Iss. 1–2. P. 1–22. URL: doi.org/10.1006/cpac.2001.0524.
13. Morin D., Hazgui M. We are much more than watchdogs: The dual identity of auditors at the UK National Audit Office. Journal of Accounting and Organizational Change. 2016. Vol. 12 (4). P. 568–589. URL: doi.org/10.1108/JAOC-08-2015-0063.
14. Bunn M., Pilcher R., Gilchrist D. Public sector audit history in Britain and Australia. Financial Accountability & Management. 2018. Vol. 34, Iss. 1. P. 64–76. URL: doi.org/10.1111/faam.12143.
15. The strategic options of Supreme Audit Institutions: The case of four Nordic countries / K. K. Jeppeson, T. Carrington, B. Catasús, Å. Johnsen, K. Reichborn-Kjennerud, J. Vak­kuri. Financial Accountability & Management. 2017. Vol. 33 (2). P. 146–170. URL: doi.org/10.1111/faam.12118.
16. Blume L., Voigt S. Does organizational design of Supreme audit institutions matter?
A cross-country assessment. European Journal of Political Economy. 2011. Vol. 27 (2). P. 215–229. URL: dx.doi.org/10.1016/j.ejpoleco.2010.07.001.
17. Can SAIs contribute to restoring the trust of EU citizens?: Annual meeting of the contact committee of EU SAIs. EUROSAI. 2017. Vol. 23. P. 76–78.
18. Про Рахункову палату : закон України від 02.07.2015 № 576-VIII. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/576-19.
19. INTOSAI Framework of Professional Pronouncement – IFPP : official website. URL: www.issai.org/ifpp/.