Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 5/2019

№ 5/2019

Fìnansi Ukr. 2019 (5): 79–96
https://doi.org/10.33763/finukr2019.05.079

МІСЦЕВІ ФІНАНСИ

МАЛИНЯК Богдан Степанович1

1Тернопільський національний економічний університет
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0001-6965-393Х


Недоліки планування бюджетів об’єднаних територіальних громад органами місцевого самоврядування та шляхи їх усунення


Досліджено комплекс проблем, що виникають при формуванні бюджетів об’єднаних територіальних громад (ОТГ) та спричинені діями чи бездіяльністю органів місцевого самоврядування. За результатами опрацювання праць з управління місцевими бюджетами й бюджетного планування сформульовано критерії оцінки якості бюджетного планування, котрі поділено на дві групи. Критерії першої групи характеризують діяльність органу місцевого самоврядування, зокрема організацію планування, компетентність службовців, інформаційну базу та узгодженість його роботи зі стратегічними пріоритетами розвитку громади; другої – комунікації органу самоврядування з територіальною громадою у сфері бюджетного планування. На основі аналізу відповідності практики бюджетного планування кожному з обґрунтованих критеріїв виявлено низку недоліків планування бюджетів ОТГ органами місцевого самоврядування. Визначено заходи, спрямовані на їх усунення, підкреслено доцільність реалізації цих заходів органами державної влади, місцевого самоврядування та інститутами громадянського суспільства.

Ключові слова: об’єднані територіальні громади, місцеві бюджети, бюджети ОТГ, бюджетне планування, комунікації влади та громади.

JEL: H70, R51


Малиняк Б. С. Недоліки планування бюджетів об’єднаних територіальних громад органами місцевого самоврядування та шляхи їх усунення / Б. С. Малиняк // Фінанси України. - 2019. - № 5. - C. 79-96.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 79 - 96) ЗавантажитиЗавантажень : 459
1. Возняк Г. В. Роль фінансової децентралізації в забезпеченні сталого ендогенного зростання регіонів України. Фінанси України. 2018. № 7. C. 100–117.
2. Буряченко А. Є., Філімошкіна І. О. Фіскальна децентралізація та фінансова спроможність місцевого самоврядування в Україні. Фінанси України. 2018. № 5. C. 56–68.
3. Сторонянська І. З., Беновська Л. Я. Особливості фінансового вирівнювання розвитку територій в умовах бюджетної децентралізації. Фінанси України. 2018. № 6. C. 58–74.
4. Павлюк К. В., Шапоренко О. О. Розвиток середньострокового бюджетного планування в Україні. Фінанси України. 2018. № 9. С. 45–59.
5. Плескач В. Л., Прокопенко Н. О. Інституційно-організаційне забезпечення середньострокового бюджетного планування в Україні. Економіка України. 2019. № 1. С. 47–59.
6. Результати оцінювання управління фінансами об’єднаних територіальних громад / А. Бочі, О. Шубіна, І. Тютюшкін та ін. Київ, 2018. 20 с.
7. Об’єднані громади: перелік та основні дані. URL: decentralization.gov.ua/ gromada.
8. Моніторинг процесу децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування станом на 10 січня 2019 (за грудень 2018). Київ, 2019. 40 с. URL: https:// storage.decentralization.gov.ua/uploads/library/file/359/10.01.2019.pdf.
9. Bland R. L. A budgeting guide for local government / 3rd ed. Washington : ICMA, 2013. 344 p.
10. Local budgeting. Public sector governance and accountability series / A. Shah, Ch. Shen, D. R. Mullins et al. Washington : The World Bank, 2007. 384 p.
11. Best Practices in Local Government Budgeting / OPENGOV. 2015. 8 p.
12. White J. What are budgeting’s purpuses? Comments on OECD’s principles of good budgetary governance. OECD Journal on Budgeting. 2014. Vol. 3. P. 131–148.
13. Arnstein S. A ladder of citizen participation. Journal of the American Institute of Planners. 1969. No. 35 (4). Р. 216–224.
14. Code of Good Practice for Civil Participation in the Decision-Making Process. CONF/PLE(2009)CODE1. Adopted by the Conference of INGOs at its meeting on 1st October 2009. 17 p. URL: www.osce.org/odihr/39400?download=true.
15. Spectrum of Public Participation. IAP2. URL: cdn.ymaws.com/www.iap2. org/resource/resmgr/pillars/Spectrum_8.5x11_Print.pdf.
16. АМУ просить Главу Уряду зобов’язати ДФС виконувати законодавство щодо надання громадам звітності про нараховані та сплачені податки. URL: auc.org. ua/novyna/amu-prosyt-glavu-uryadu-zobovyazaty-dfs-vykonuvaty-zakonodavstvoshchodo-nadannya-gromadam?fbclid=IwAR296iNpiUiusUBDuTSAqqXGmK1DORKkYH Ohl2C25QIwacJ_E_VAKf-gr_E.
17. Результати онлайн-опитування членів Асоціації об’єднаних територіальних громад щодо наявності стратегій розвитку громад та потреби у їх розробленні чи оновленні. Київ, 2018. 4 с.
18. Оцінка прозорості місцевих бюджетів. URL: tlb.in.ua/?fbclid=IwAR3wM 39ssBDe9sbCYOYUUrQKiK-p1ZxppGM0RIkrH9UnQa5pQNh9IoTrozg.
19. Бюджети для громадян. URL: probudget.org.ua/biblioteka/bdg/.
20. Аналітична записка щодо проекту місцевого бюджету Смизької ОТГ на 2019 рік / Б. Малиняк, В. Горин, В. Русін, В. Тарас. Тернопіль, 2018. 65 с.
21. Децентралізація та реформа місцевого самоврядування: результати соціологічного дослідження серед жителів територіальних громад, які пройшли процес об’єднання в 2015–2016 роках. Київ, 2019. 214 с.
22. Децентралізація та реформа місцевого самоврядування: результати другої хвилі соціологічного дослідження. Київ, 2016. 146 с.