Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 12/2019

№ 12/2019

Fìnansi Ukr. 2019 (12): 108–121
https://doi.org/10.33763/finukr2019.12.108

ОБЛІК ТА АУДИТ

КОРИТНИК Лілія Петрівна1

1ДННУ “Академія фінансового управління”
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-7241-9324


Проблеми методичного забезпечення формування собівартості державних послуг


Стаття присвячена дослідженню проблемних аспектів методології й методики фінансового забезпечення суб’єктів державного сектору та визначенню напрямів їх розв’язання. Обґрунтовано, що пріоритетним завданням з удосконалення системи фінансування суб’єктів державного сектору має стати запровадження механізму розподілу обсягів видатків державного бюджету на основі показника собівартості державних послуг, що змінить напрям використання бюджетних коштів від утримання суб’єктів державного сектору до фінансування вартості якісних державних послуг. При цьому особливого значення набуває наукове й економічне обґрунтування класифікації витрат і встановлення їх структури, що є ключовим аспектом забезпечення об’єктивності формування собівартості державних послуг, повноти відображення інформації про витрати в бухгалтерському обліку та звітності суб’єктів державного сектору. Це дало змогу визначити напрями поліпшення методичного забезпечення планування, обліку витрат і калькулювання собівартості державних послуг на основі інтеграції концептуальних засад запропонованого переліку нормативно-правових актів із приписами НП(С)БОДС 135 “Витрати”. Такий підхід сприятиме формуванню уніфікованих принципів встановлення вартості державних послуг на кожному рівні управління використанням бюджетних коштів та вдосконаленню механізму управління державними фінансами.

Ключові слова:бюджетні кошти, витрати, державні послуги, державні фінанси, калькулювання, собівартість, фінансування

JEL: Н52, Н83, М41, М48


Коритник Л. П. Проблеми методичного забезпечення формування собівартості державних послуг / Л. П. Коритник // Фінанси України. - 2019. - № 12. - C. 108-121.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 108 - 121) ЗавантажитиЗавантажень : 63
1. Про Стратегію сталого розвитку “Україна – 2020” : указ Президента України від 12.01.2015 № 5/2015. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/5/2015.
2. Про затвердження середньострокового плану пріоритетних дій Уряду до 2020 року та плану пріоритетних дій Уряду на 2017 рік : розпорядження Кабінету Міні­стрів України від 03.04.2017 № 275-р. URL: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/275-
2017-%D1%80.
3. Про схвалення Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017–2020 роки : розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 № 142-р. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/142-2017-%D1%80.
4. Про схвалення Стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку та фінансової звітності в державному секторі на період до 2025 року : розпорядження Кабі­нету Міністрів України від 20.06.2018 № 437-р. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/437-2018-%D1%80.
5. Про затвердження плану заходів з реалізації Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017–2020 роки : розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 415-р. URL: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/415-
2017-%D1%80.
6. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 135 “Витрати” : затв. наказом Міністерства фінансів України від 18.05.2012 № 568. URL: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0903-12.
7. Актуальні проблеми фінансового управління: глобальні тенденції і національна практика : монографія / за ред. Т. І. Єфименко ; ДННУ “Акад. фін. упр.”. Київ, 2018. 496 с.
8. Ловінська Л. Г. Собівартість послуг державного сектору України в контексті реформи фінансового управління. Фінанси України. 2017. № 8. C. 58–79.
9. Ловінська Л. Г., Калюга Є. В. Методологічні аспекти обліку собівартості продукції суб’єктів державного сектора. ScienceRise. 2015. № 9 (1). С. 24–28.
10. Ловінська Л. Г., Парасій-Вергуненко І. М. Вартість освітніх послуг як базовий показник розподілу бюджетного фінансування між закладами вищої освіти. Наукові праці НДФІ. 2018. № 3. C. 18–36.
11. Методичні підходи до визначення собівартості соціальних послуг у контексті запровадження соціальних стандартів та НП(С)БОДС 135 “Витрати” в Україні / Л. Г. Ло­вінська, О. І. Чуркіна, Л. В. Гапоненко, Н. І. Сушко. Фінанси України. 2016. № 3. C. 101–115.
12. Свірко С. В. Сучасний розвиток системи управління державними фінансами України: обліковий сегмент в забезпеченні інноваційно-інвестиційного вектора спрямування. Вісник ЖДТУ. Сер.: економічні науки. 2018. № 1. С. 56–65.
13. Сушко Н. І., Даниленко С. В. Удосконалення регулювання державних видатків на послуги вищої освіти. Фінанси України. 2018. № 4. C. 56–74.
14. Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI (у редакції від 11.01.2019). URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17.
15. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні : закон України від 16.07.1999 № 996-XIV. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14.
16. Методика розрахунку орієнтовної середньої вартості підготовки одного кваліфікованого робітника, фахівця, аспіранта, докторанта : затв. постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2013 № 346. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/346-2013-%D0%BF.
17. Остапчук Т. П. Проблеми обліку витрат, які формують вартість освітніх послуг в державних закладах освіти. Вісник ЖДТУ. Сер.: економічні науки. 2006. № 3. С. 85–90.