Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 1/2020

№ 1/2020

Fìnansi Ukr. 2020 (1): 58–72
https://doi.org/10.33763/finukr2020.01.058

БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА

ОПАРІН Валерій Михайлович1, САРНЕЦЬКА Яна Анатоліївна2

1ДВНЗ “Київський национальний університет імені Вадима Гетьмана"”
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-5181-4333
2ДВНЗ “Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана”


Імперативи бюджетного регулювання в Україні в умовах фіскальної децентралізації


Стаття присвячена проблематиці формування збалансованої на всіх рівнях бюджетної системи України, яка має стати основою усунення наявних диспропорцій регіонального розвитку. Розв’язання цих завдань, значення котрих істотно зростає в умовах розпочатої фіскальної децентралізації, ґрунтується на двох ключових напрямах: 1) фінансовому вирівнюванні, проблематика якого розглянута нами в попередній статті; 2) бюджетному регулюванні, сутність котрого полягає в територіальному перерозподілі доходів на базі міжбюджетних трансфертів або використання індивідуальних нормативів розщеплення певних видів загальнодержавних податків між рівнями бюджетної системи. Метою статті є визначення основних імперативів бюджетного регулювання в умовах фіскальної децентралізації. За результатами дослідження сформульовано чотири основних таких імперативи: оптимізація розмежування доходів і видатків між ланками бюджетної системи, забезпечення ефективності субвенцій на інвестиції, підвищення підзвітності центрального й місцевих урядів, збалансування механізмів бюджетного регулювання. Надалі планується визначити та обґрунтувати оптимальні критерії розподілу доходів і видатків між ланками бюджету в умовах фіскальної децентралізації.

Ключові слова:бюджетне регулювання, децентралізація, публічні блага, конституційні права, бюджетні субвенції, дотації, регулюючі доходи

JEL: H71, H77


Опарін В. М. Імперативи бюджетного регулювання в Україні в умовах фіскальної децентралізації / В. М. Опарін, Я. А. Сарнецька // Фінанси України. - 2020. - № 1. - C. 58-72.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 58 - 72) ЗавантажитиЗавантажень : 178
1. Бюджетний менеджмент : підручник / за заг. ред. В. М. Федосова. Київ : КНЕУ, 2004. 864 с.
2. Scutariu A. L., Scutariu P. The link between financial autonomy and local development: The case of Romania. Procedia Economics and Finance. 2015. No. 32. P. 542–549. URL: doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01430-6.
3. Baskaran Th., Feld L. P. Fiscal decentralization and economic growth in the OECD countries: Is there a relationship? Public Finance Review. 2013. No. 41. P. 421–445. URL: doi.org/10.1177/1091142112463726
4. Hanif I., Chaudhry I., Wallace S. Fiscal autonomy and economic growth nexus: Empi­rical evidence from Pakistan. Pakistan Journal of Social Sciences. 2014. No. 34. P. 767–780.
5. Yongzheng L., Martinez-Vazquez J., Wu A. M. Fiscal decentralization, equalization, and intra-provincial inequality in China. International Tax Public Finance. 2017. No. 24. P. 248–281. URL: doi.org/10.1007/s10797-016-9416-1.
6. Martinez-Vazquez J., Lago-Peñas S., Sacchi A. The impact of fiscal decentralisation: A survey. Journal of Economic Surveys. 2016. No. 31. P. 1095–1129. URL: doi.org/10.1111/joes.12182.
7. Rodriguez-Pose A., Krøijer A. Fiscal decentralization and economic growth in Central and Eastern Europe. Growth and Change. 2009. No. 40. P. 387–417.
8. Cahyaningsih A., Fitrady A. The impact of asymmetric fiscal decentralization on education and health outcomes: Evidence from Papua Province, Indonesia. Economics and Sociology. 2019. No. 12(2). P. 48–63. URL: doi.org/10.14254/2071-789X.2019/12-2/3.
9. Abadie A., Gardeazabal J. The economic costs of conflict: A case study of the Basque Country. American economic review. 2003. No. 93(1). P. 113–132. URL: doi.org/10.1257/000282803321455188.
10. Cantarero D., Pascual M. Analysing the impact of fiscal decentralization on health outcomes: empirical evidence from Spain. Applied Economics Letters. 2008. No. 15 (2). P. 109–111. URL: doi.org/10.1080/13504850600770913.
11. Fiscal decentralization and infant mortality: empirical evidence from rural India / A. Asfaw, K. Frohberg, K. S. James, J. Jütting. The Journal of Developing Areas. 2007. Vol. 41 (1). P. 17–35. URL: doi.org/10.1353/jda.2008.0026.
12. Faguet J. P., Sánchez F. Decentralization and access to social services in Colombia. Public Choice. 2014. No. 160 (1-2). P. 227–249. URL: doi.org/10.1007/s11127-013-0077-7.
13. Prud’homme R. The dangers of decentralization. World Bank Research Observer. 1995. No. 10. P. 201–220. URL: doi.org/10.1093/wbro/10.2.201.
14. Madubun J., Akib H., Jasruddin. The Prototype Model of Asymmetric Decentralization in Providing Public Services to the Island Areas. Mediterranean Journal of Social Sciences. 2017. No. 8 (2). P. 209–218. URL: doi.org/10.5901/mjss.2017.v8n2p209.
15. Salinas P., Solé-Ollé A. Partial Fiscal Decentralization Reforms and Educational Outcomes: A Difference-in-differences Analysis for Spain. Journal of Urban Economics. 2018. No. 107 (9). P. 31–46. URL: doi.org/10.1016/j.jue.2018.08.003.
16. Garcia-Milà T., McGuire T. Fiscal decentralization in Spain: an asymmetric transition to democracy. Fiscal Fragmentation in Decentralized Countries. 2007. P. 208–223. URL: doi.org/10.4337/9781781007617.00015.
17. Kraemer M. Intergovernmental transfers and political representation: empirical evidence from Argentina, Brazil and Mexico. Working Paper. 1997. No. 345. 48 p. URL: www.econstor.eu/bitstream/10419/87929/1/idb-wp_345.pdf.
18. Опарін В. М., Пйонтко Н. Б. Державний фонд регіонального розвитку в системі фінансового вирівнювання. Фінанси України. 2017. № 7. С. 25–42. URL: doi.org/10.33763/finukr2017.07.025.
19. Стефанюк І. Б. Бюджетні інвестиційні субвенції: проблеми досягнення цілей. Наукові праці НДФІ. 2012. Вип. 2. С. 44–53.
20. Fedosov V. and Paientko T. Ukrainian Government Bureaucracy: Benefits and Costs for the Society. Business and Management Studies. 2017. Vol. 3, Iss. 2. P. 8–19. URL: doi.org/10.11114/bms.v3i2.2358.
21. Fedosov V., Paientko T. Opportunistic government behavior: How controlling approaches in public management can prevent it. Zeszyty Teoretyczne Rachunkowosci. 2019. Iss. (104) 160. URL: doi.org/10.5604/01.3001.0013.4355.