|
№ 2/2020
2. Borge L.-E., Rattso J. Tax financing and tax equalization: Incentives and distribution in the welfare state. 2014. URL: www.svt.ntnu.no/iso/jorn.rattso/Papers/lebjrdanmarkskatt.pdf. 3. Johannes I., Torbjorn Å., Bhatta B. P. The Income Equalization System among Municipalities in Norway: Strengths and Implications. Economies, MDPI. 2018. Vol. 6, Iss. 2. P. 1–10. URL: doi.org/10.3390/economies6020034. 4. Nierówności dochodowe w różnych typach funkcjonalnych gmin wiejskich województwa wielkopolskiego / A. Wołoszyn, A. Kozera, R. Głowicka-Wołoszyn, J. Stanisławska. Zesz. Nauk. PTE Ziel. Gór. 2016. No. 5. S. 123–135. 5. Dafflon B. Federal-cantonal equalization in Switzerland: an overview of the reform in progress. Public Finance and Management. 2004. Vol. 4, No. 4. P. 521–558. URL: www.researchgate.net/publication/265932878_Federal-Cantonal_Equalisation_in_Switzerland_An_Overview_of_the_Present_System_and_Reform_in_Progress. 6. Dafflon B. Solidarity and the design of equalization: setting out the issues. Journal of Tax Research. 2012. Vol. 10, No. 1. Р. 138–164. URL: www.business.unsw.edu.au/research-site/publications-site/ejournaloftaxresearch-site/Documents/paper8_v10n1_Dafflon.pdf. 7. Kańduła S. Międzygminne nierówności dochodowe i efekty ich wyrównywania (na przykładzie gmin województwa lubuskiego. Zesz. Nauk. PTE Ziel. Gór. 2016. No. 3. S. 117–133. URL: ptezg.pl/Files/files/zn4/kandula.pdf. 8. René L. Frey and Gérard Wettstein. Reform Of The Swiss Fiscal Equalisation System. CESifo DICE Report. 2008. Vol. 6, Nо. 1. URL: www.cesifo-group.de/DocDL/dicereport108-forum4.pdf. 9. Sierak J. Ocena zdolności gminy do współfinansowania projektu – polityka dochodowa jednostek samorządu terytorialnego. 2016. URL: docplayer.pl/46577348-Wyklad-vii-ocena-zdolnosci-gminy-do-wspolfinansowania-projektu-polityka-dochodowa-jednostek-samorzadu-terytorialnego.html. 10. Shah A. Principles and the Practice of Fiscal Equalization Transfers with special emphasis on Solidarity or Robin Hood Programs. 2014. 11 December. URL: www.worldbank.org/content/dam/Worldbank/Event/ECA/Poland/pl-fiscal-equalization-anwar-shah.pdf. 11. Кириленко О. П. Міжбюджетні відносини: стан та проблеми вдосконалення. Фінанси України. 2000. № 6. С. 64–72. 12. Луніна І. О. Міжбюджетні відносини в Україні: концептуальні підходи до реформування. Економіка України. 2002. № 5. С. 10–16. 13. Опарін В. М. Домінанти та пріоритети фінансового вирівнювання в Україні. Фінанси України. 2015. № 6. С. 29–42. 14. Письменний В. В. Міжбюджетні трансферти як інструмент фінансового вирівнювання територій. Економіка та держава. 2017. № 6. С. 24–30. 15. Пйонтко Н. Б. Зарубіжні моделі фінансового вирівнювання та перспективи їх упровадження в Україні. Бізнес Інформ. 2015. № 9. С. 43–54. 16. Federalism and Fiscal Transfers: Essays on Australia, Germany, Switzerland, and the United States / ed. by J. Clemens and N. Veldhuis. 2013. URL: www.fraserinstitute.org/sites/default/files/federalism-and-fiscal-transfers-rev.pdf. 17. Fiscal Federalism 2014: Making decentralisation work, edited by Hansjörg Blöchliger. Paris : OECD Publishing, 2014. URL: doi.org/10.1787/9789264174849-3-en. |