|
№ 3/2020
2. Стратегія сталого розвитку “Україна - 2020” : cхвал. Указом Президента України від 12.01.2015 № 5/2015. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/5/2015. 3. Promoting fiscal discipline / ed. by M. S. Kumar, T. Ter-Minassian. Washington, D.C. : International Monetary Fund, 2007. P. 10–17. URL: www.elibrary.imf.org/doc/IMF071/05461-9781589066090/05461-9781589066090/Other_formats/Source_PDF/05461-9781451927337.pdf. 4. Beetsma R., Debrun X. Fiscal Councils: Rationale and Effectiveness. IMF Working Paper. 2016. No. 86. Р. 3–6. URL: doi.org/10.5089/9781484322901.001. 5. Гасанов С. С., Кудряшов В. П., Балакін Р. Л. Наднаціональні фіскальні правила та координація бюджетної політики в Європейському Союзі. Фінанси України. 2019. № 3. С. 37–55. URL: doi.org/10.33763/finukr2019.03.037. 6. Bogdan T., Landesmann M. From Fiscal Austerity towards Growth-Enhancing Fiscal Policy in Ukraine. WIIW Research Report 417. 2017, April. URL: wiiw.ac.at/from-fiscal-austerity-towards-growth-enhancing-fiscal-policy-in-ukraine-dlp-4189.pdf. 7. Iefymenko T. Fiscal Reforms and Sustainable Development in Ukraine. Фінанси України. 2016. № 3. С. 7–14. 8. Gaspar V. Future of Fiscal Rules in the Euro Area. 2020. January 28. URL: www.imf.org/en/News/Articles/2020/01/28/sp012820-vitor-gaspar-fiscal-rules-in-europe. 9. Beemtsma R., Larch M. Risk reduction and risk sharing in EU fiscal policymaking: the role of better fiscal rules. VOX CEPR Policy Portal. 2018. May 10. URL: voxeu.org/article/risk-reduction-and-risk-sharing-eu-role-better-fiscal-rules. 10. Darvas Z., Martin Ph., Ragot X. European fiscal rules require a major overhaul. Bruegel Policy Contribution. 2018. No. 18. URL: www.econstor.eu/bitstream/ 10419/208027/1/1041270569.pdf. 11. Schuknecht L. Towards Expenditure Rules and Fiscal Sanity in the Euro Area. European Central Bank Working Paper Series. 2010. No. 1266. URL: www. econstor.eu/bitstream/10419/153700/1/ecbwp1266.pdf. 12. Debrun X. Independent Fiscal Institutions in the European Union: Is Coordination Required? MPRA Paper. 2019. No. 93143. URL: mpra.ub.uni-muenchen.de/93143/1/MPRA_paper_93143.pdf. 13. Sharma N., Strauss T. Special fiscal institutions for resource-rich developing economies. The state of the debate and implications for policy and practice. 2013. Р. 9–14. URL: www.odi.org/sites/odi.org.uk/files/odi-assets/publications-opinion-files/ 8393.pdf. 14. Fiscal Rules: Make them Easy to Love and Hard to Cheat / X. Debrun, L. Eyraud, A. Hodge et al. IMF Blog. 2018. April 13. URL: blogs.imf.org/2018/04/13/fiscal-rules-make-them-easy-to-love-and-hard-to-cheat/. 15. Звіт про хід виконання плану заходів з реалізації Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017–2020 роки : затв. розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 415-р. URL: mof.gov.ua/storage/files/ce84936a9ada1b2bb6c30669d98e0bb8.pdf. 16. Кудряшов В. П. Застосування фіскальних правил на основі структурного балансу. Фінанси України. 2019. № 8. С. 7–25. URL: doi.org/10.33763/ finukr2019.08.007. 17. Santiso C. Budget Institutions and Fiscal Responsibility: Parliaments and the Political Economy of the Budget Process in Latin America. Р. 36–38. URL: www.oda-alc.org/documentos/1312907243.pdf. 18. The Role of Fiscal Rules and Institutions in Shaping Budgetary Outcomes. Proceedings from the ECFIN Workshop held in Brussels on 24 November 2006 / ed. by J. Ayuso-i-Casals, S. Deroose, E. Flores, L. Moulin. 2007. April. URL: www.dnb.nl/en/binaries/BrosensWierts%2C%20in%20EC%20WP%20275_tcm47-170906.pdf. 19. Independent Fiscal Councils: Recent Trends and Performance / R. Beetsma, X. Debrun, X. Fang et al. IMF Working Paper. 2018. No. 68. URL: doi.org/10.5089/ 9781484348284.001. 20. Про Рахункову палату : закон України від 02.07.2015 № 576-VIII. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/576-19%20. 21. Висновки за результатами експертизи проекту Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік” : затв. рішенням Рахункової палати України від 30.09.2019. URL: rp.gov.ua/upload-files/Activity/Collegium/2019/26-1_2019/Vysn_26-1_2019.pdf. 22. Lienert I. Should Advanced Countries Adopt a Fiscal Responsibility Law? IMF Working Paper. 2010. No. 254. URL: doi.org/10.5089/9781455209545.001. 23. Hagelstam K., Forgacs A. The economic governance framework of EMU: Stock taking of building blocks. 2015. February 5. URL: www.renatosoru.eu/wp-content/uploads/2015/02/economic-governance-framework-EMU.pdf. 24. Панфілова Т. О. Створення мережі незалежних фіскальних інститутів Європейського Cоюзу: досвід для України. Економічна стратегія та політика реалізації європейського вектора розвитку України: концептуальні засади, виклики та протиріччя : матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф., м. Київ, 25 трав. 2018 р. Київ, 2018. С. 175–178. 25. Independent fiscal institutions / European Commission. URL: ec.europa.eu/info/business-economy-euro/indicators-statistics/economic-databases/fiscal-governance-eu-member-states/independent-fiscal-institutions_en. 26. Jankovics L., Sherwood M. Independent Fiscal Institutions in the EU Member States the Early Years. Discussion Paper. 2017. No. 067. July. URL: ec.europa.eu/info/sites/info/files/dp_067_en.pdf. 27. Angerer J., Segall R. The role of national fiscal bodies. State of play – April 2019: In-Dеpth Analisis. 2019. April. URL: www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/IDAN/2019/634386/IPOL_IDA(2019)634386_EN.pdf. 28. Assessment of EU fiscal rules with a focus on the six and two-pack legislation / European Fiscal Board. 2019. August. URL: ec.europa.eu/info/sites/info/files/ 2019-09-10-assessment-of-eu-fiscal-rules_en.pdf. 29. Hagemann R. How Can Fiscal Councils Strengthen Fiscal Performance? OECD Journal: Economic Studies. 2011. Vol. 1. URL: doi.org/10.1787/eco_studies-2011-5kg2d3gx4d5c. 30. Claeys G. How visible are independent fiscal institutions in public debate? Bruegel. 2019. April 3. URL: bruegel.org/2019/04/how-visible-are-independent-fiscal- institutions-in-public-debate/. |