ФІНАНСИ ОСВІТИ І НАУКИ
БЕЗТЕЛЕСНА Людмила Іванівна1, ВАСИЛІВ Володимир Богданович2
1Національний університет водного господарства та природокористування
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-0262-9334
2Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0003-4152-3345
Компетенції педагогічних працівників та якість послуг як чинники визначення освітніх субвенцій
У статті проілюстровано важливість чинників компетенції педагогічних працівників і якості послуг у визначенні й раціональному розподілі освітніх субвенцій, до якого також залучаються посадові особи місцевого самоврядування. Відображено процес визначення обсягу цих субвенцій на державному та місцевому рівнях із використанням інформаційної бази Міністерства фінансів України й місцевих бюджетів, зокрема м. Дрогобича Львівської області. Застосовано такі методи: системного підходу, статистичного аналізу, діалектичний і абстрактно-логічний. Доведено, що теперішній підхід не стимулює управлінців поліпшувати діяльність закладів середньої освіти (підвищувати якість освітніх послуг і компетенцій педагогічних працівників), а підтримує їх поточну діяльність. Запропоновано при розподілі освітньої субвенції на місцевому рівні використовувати стратегічні інструменти. Наголошено, що посадовим особам місцевого самоврядування доцільно ширше застосовувати м’які навички (soft skills), а саме міжособистісного спілкування (формування потреби та очікувань від команди й оточення), а педагогічним працівникам – розвивати тверді навички (hard skills) у сфері фінансування освітніх установ, проводити роз’яснювальну роботу з групою батьків і школярів щодо пріоритетності якості освітніх послуг, котра вимірюється шляхом зовнішнього незалежного оцінювання, при виборі навчального закладу.
Ключові слова:освітня субвенція, людські ресурси, зовнішнє незалежне оцінювання, розподіл освітньої субвенції, м’які та тверді навички
JEL: H52
Безтелесна Л. І. Компетенції педагогічних працівників та якість послуг як чинники визначення освітніх субвенцій / Л. І. Безтелесна, В. Б. Василів // Фінанси України. - 2020. - № 6. - C. 117-126.
Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 117 - 126) | Завантажити | Завантажень : 160 |
1. Безтелесна Л. І. Управління людським розвитком та його фінансове забезпечення в Україні: оцінка і перспективи : монографія ; Нац. ун-т водного господарства та природокористування. Рівне, 2010. 361 с.
2. Tanzi V. Welfare Systems and Their Complexity. Экономическая политика. 2018. Т. 13, № 5. С. 50–65.
3. Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами : постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1088. URL: www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-formuli-rozpodilu-osvitnoyi-subvenciyi-mizh-miscevimi-byudzhetami.
4. Дешборд: аналіз ефективності видатків на загальну середню освіту / М-во фінансів України. URL: mof.gov.ua/uk/the-reform-of-education.
5. Звіт про діяльність відділу освіти Дрогобицької міської ради. URL: drohobych-rada.gov.ua/відділ-освіти/.
6. Офіційний звіт про проведення ЗНО в 2018 році / Укр. центр оцінювання якості освіти. Київ, 2018. URL: testportal.gov.ua/ofzvit/.
7. Наход С. А. Значущість “soft skills” для професійного становлення майбутніх фахівців соціономічних професій. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Сер. 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2018. Вип. 63. С. 131–135.
8. Лілія Гриневич: Школа повинна зробити людину успішною… для успішної кар’єри мають значення 15 % тверді навички – знання, вузькопрофесійні вміння, а 85 % – вміння навчатися протягом життя, критичне мислення / М-во освіти і
науки України. URL: mon.gov.ua/ua/news/liliya-grinevich-shkola-povinna-zrobiti-lyudinu-uspishnoyu-dlya-uspishnoyi-karyeri-mayut-znachennya-15-tverdi-navichki-znannya-vuzkoprofesijni-vminnya-85-vminnya-navchatisya-protyagom-zhittya-kritichne-mislennya.