Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 11/2020

№ 11/2020

Fìnansi Ukr. 2020 (11): 76–93
https://doi.org/10.33763/finukr2020.11.076

УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ФІНАНСАМИ

КУДРЯШОВ Василь Павлович1

1ДННУ “Академія фінансового управління”
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0003-4801-3620


Розроблення концепції формування та імплементації фіскальних правил в Україні


У статті висвітлено питання щодо внесення змін до застосування фіскальних правил у період подолання наслідків пандемії COVID-19 у ЄС. Зазначено, що чинні в Україні фіскальні правила не враховують циклічних впливів і дискреційних заходів, а це ускладнює бюджетне планування. Крім того, не створено належної системи інститутів, яка забезпечувала б їх упровадження й використання; відсутня чітка регламентація складу, повноважень та зобов’язань інститутів, котрі залучаються до дотримання цих правил. Рекомендовано запровадити більш детальне регламентування процедур упровадження фіскальних правил у середньострокове бюджетне планування, а також прийняти боргове правило. Підкреслено, що в ході подолання наслідків пандемії COVID-19 фіскальну політику слід проводити в три основних етапи, протягом яких мають досягатися визначені проміжні цілі. Не рекомендоване різке коригування фіскальної політики з метою відновлення дії цих правил після усунення наслідків пандемії.

Ключові слова:фіскальні правила, імплементація фіскальних правил, функції фіскальних інститутів, незалежні фіскальні інститути, середньострокове бюджетне планування

JEL: E62, H60, H61, H63


Кудряшов В. П. Розроблення концепції формування та імплементації фіскальних правил в Україні / В. П. Кудряшов // Фінанси України. - 2020. - № 11. - C. 76-93.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 76 - 93) ЗавантажитиЗавантажень : 107
1. Гасанов С. С., Кудряшов В. П., Балакін Р. Л. Наднаціональні фіскальні правила та координація бюджетної політики в Європейському Союзі. Фінанси України. 2019. № 3. С. 37–55. URL: doi.org/10.33763/finukr2019.03.037.
2. Богдан Т. П. Середньострокове бюджетне планування в Україні: системна сутність, функції, структурні елементи. Фінанси України. 2017. № 6. С. 6–25. URL: finukr.org.ua/docs/FU_17_06_007_uk.pdf.
3. Gaspar V. Future of Fiscal Rules in the Euro Area : Workshop on “Fiscal Rules in Europe: Design and Enforcement” DG ECFIN. IMF, 2020. URL: www.imf.org/en/News/Articles/2020/01/28/sp012820-vitor-gaspar-fiscal-rules-in-europe.
4. Debrun X. Independent Fiscal Institutions in the European Union: Is Coordination Required? MPRA Paper. 2019. No. 93143. 28 p. URL: mpra.ub.uni-muenchen.de/93143/1/MPRA_paper_93143.pdf.
5. Єфименко Т. І. Трансформації фінансового управління і сталий розвиток націо­нальної економіки. Економіка України. 2020. № 7. С. 5–13. URL: doi.org/10.15407/economyukr.2020.07.005.
6. Larch M. Risk reduction and risk sharing in EU fiscal policymaking: the role of better fiscal rules. VOX CEPR Policy Portal. 2018. May 10. URL: voxeu.org/article/risk-reduction-and-risk-sharing-eu-role-better-fiscal-rules.
7. Martin Ph., Darvas Z., Ragot X. European fiscal rules require a major overhaul. Bruegel Policy Contribution. 2018. No. 18. 19 p. URL: www.econstor.eu/bitstream/10419/208027/1/1041270569.pdf.
8. Schuknecht L. Towards Expenditure Rules and Fiscal Sanity in the Euro Area. ECB Working Pape. 2010. No. 1266. 51 p. URL: www.econstor.eu/bitstream/10419/153700/
1/ecbwp1266.pdf.
9. Fiscal Monitor: Policies for the Recovery / IMF. 2020. October. Washington. URL: www.imf.org/en/Publications/FM/Issues/2020/09/30/october-2020-fiscal-monitor.
10. Gbohoui W., Medas P. Fiscal Rules, Escape Clauses, and Large Shocks. IMF, 2020. URL: www.google.com/search?q=Fiscal+Rules%2C+Escape+Clauses%2C+and+Large+Shocks&rlz=2C1BLWB_.
11. Assessment of the Fiscal Stance appropriate for the Euro Area / European Commission. 2020. July. URL: ec.europa.eu/info/publications/assessment-fiscal-stance-appropriate-euro-area_en.
12. Second-Generation Fiscal Rules: Balancing Simplicity, Flexibility, and Enforce­ability / L. Eyraud, X. Debrun, A. Hodge et al. IMF, 2018. URL: doi.org/10.5089/
9781484350683.006.
13. Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, від 16.09.2014. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_011#Text.
14. Про схвалення Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017–2020 роки : розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 № 142-р. URL: www.kmu.gov.ua/npas/249797370.
15. Звіт про хід виконання плану заходів з реалізації Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017–2020 роки : затв. розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 415-р. URL: mof.gov.ua/storage/files/ce84936a9ada1b2bb6c30669d98e0bb8.pdf.
16. Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження серед­ньострокового бюджетного планування : закон України від 06.12.2018 № 2646-VIII. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/2646-19#Text.
17. Fiscal Rules at a Glance / V. Lledó, S. Yoon, X. Fang et al. IMF, 2017. URL: www.imf.org/external/datamapper/fiscalrules/Fiscal%20Rules%20at%20a%20Glance%20-
%20Background%20Paper.pdf.
18. Кудряшов В. П. Концептуальні засади розроблення пакета фіскальних правил для України. Економіка України. 2019. № 7-8. С. 33–54. URL: doi.org/10.15407/economyukr.2019.07.033.
19. COVID-19: Commission sets out European coordinated response to counter the economic impact of Coronovirus / European Commission. 2020. March 13. URL: ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_459.
20. Valero J. EU fiscal watchdog wants to scrap ‘unrealistic’ 60 % debt limit. 2020. July 2. URL: www.euractiv.com/section/economy-jobs/news/eu-fiscal-watchdog-wants-to-scrap-60-debt-limit/.