Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 1/2014

№ 1/2014

Fìnansi Ukr. 2014 (1): 7–21

УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ФІНАНСАМИ

ЕЛЄРС Ґерд 1

1Німецьке товариство міжнародного співробітництва (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, ФРН)


Управління державним боргом: завдання, цілі, учасники


Управління державним боргом — важливий напрям діяльності міністерства фінансів, оскільки держава підпадає під вплив фінансового ринку в зазначеній сфері, виступає учасником цього ринку та відчуває на собі ринкові зміни. Управління державним боргом є для уряду власним “вікном на ринок”. Занадто низьку оцінку обсягу процентних видатків можна пояснити кращими очікуваннями з боку парламенту й уряду. Надто висока оцінка обсягу таких видатків розглядається скоріше як ознака обачності в бюджетному плануванні та водночас утворює певний буфер при виконанні державного бюджету. Те саме стосується середньострокового планування процентних видатків. Існування такого буфера, котрий захищає від ризиків, добре зарекомендувало себе в середньо- й довгостроковому плануванні. Значний вплив, який може мати управління державним боргом на формування бюджету та його розподіл, зумовлює потребу в чіткому правовому підґрунті, котре має залишати достатньо вільного простору для актуальної діяльності, орієнтованої на ринок. Таке підґрунтя може існувати у формі незмінних, законодавчо закріплених базових принципів (у Німеччині це Закон про федеральний борг); інші важливі деталі, зокрема цифрові показники управління державним боргом, можуть бути врегульовані в щорічному законі про бюджет. Орган управління державним боргом є не тільки учасником фінансового ринку, який оперує на ньому значними сумами, а й представником держави на цьому ринку. Тому дії такого органу повинні характеризуватися вищою надійністю, ніж ті, що очікуються від кожного приватного учасника ринку. Разом із тим слід забезпечити найвищий ступінь прозорості управління державним боргом. Таке управління має бути спрямоване на постійне забезпечення високої ліквідності державних облігацій.

Ключові слова: державний борг, цілі управління державним боргом, планування процентних видатків, управління ліквідністю, ринок грошей, ринок капіталів, кредитні повноваження, інструменти для отримання кредиту, цінні папери, державні позики, борговий портфель, проз

JEL: H30, H50, H60, H63


Елєрс Ґ. . Управління державним боргом: завдання, цілі, учасники / Ґ. . Елєрс // Фінанси України. - 2014. - № 1. - C. 7-21.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 7 - 21) ЗавантажитиЗавантажень : 493
-