Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 8/2016

№ 8/2016

Fìnansi Ukr. 2016 (8): 106–127

УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ФІНАНСАМИ

БОГДАН Іван Віталійович1, ЯРА Тетяна Юріївна2, КОНОВАЛЕНКО Дмитро Валерійович3

1Національний банк України
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-1752-0198
2Державна навчально-наукова установа "Академія фінансового управління"
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-8242-1479
3Державна навчально-наукова установа "Академія фінансового управління"
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0001-6314-3525


Cектор загальнодержавного управління України у 2015 році


Стаття присвячена практичним аспектам застосування сучасних інструментів діагностики стану сектору загальнодержавного управління (СЗДУ) відповідно до вимог стандартів податково-бюджетної статистики МВФ. Акцент зроблено на формуванні інформаційного портрету державних фінансів України в розрізі основних типів операцій, котрі проводяться у СЗДУ, таких як поточні операції, з нефінансовими активами (державні інвестиції), із фінансовими активами та зобов’язаннями (фінансування дефіциту), баланс активів і зобов’язань, остаточний вплив фіскальної політики на економічне зростання. На підставі бази даних МВФ, звітів Державного казначейської служби України, Пенсійного фонду України, Національного банку України розраховано та проаналізовано показники СЗДУ за 2002—2015 рр. Встановлено причини виникнення перманентних фіскальних дисбалансів, що призводили до посилення тиску на обсяг необхідних запозичень. З’ясовано наслідки інтенсивного нарощування зобов’язань СЗДУ, а саме: збільшення непродуктивних державних видатків на обслуговування боргу, звуження можливостей для фіскального маневру в рамках програм бюджетної консолідації, пригнічення реального внутрішнього попиту, фактичне усунення держави від участі в подоланні макроекономічних дисбалансів засобами фіскальної політики, погіршення
фіскальної стійкості державних фінансів. Обґрунтовано висновок про необхідність термінової переорієнтації фіскальної політики України на підтримку реального споживчого й інвестиційного попиту. Підкреслено, що позитивний фіскальний імпульс сприятиме скороченню розриву між потенційним і фактичним ВВП та створенню умов для забезпечення стійкого реального економічного зростання в майбутньому.

Ключові слова:сектор загальнодержавного управління, фінансове програмування, державні фінанси, дефіцит.

JEL: E62, Е69.


Богдан І. В. Cектор загальнодержавного управління України у 2015 році / І. В. Богдан, Т. Ю. Яра, Д. В. Коноваленко // Фінанси України. - 2016. - № 8. - C. 106-127.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 106 - 127) ЗавантажитиЗавантажень : 345
1. Government Finance Statistics Manual 2014 / International Monetary Fund [Елек­тронний ресурс]. — Режим доступу: www.imf.org/external/Pubs/FT/GFS/Manual/
2014/gfsfinal.pdf.
2. Financial Programming and Policies. — IMF : Institute for Capacity Development,
2013. — 324 p.
3. Богдан І. В. Діагностика стану сектору загальнодержавного управління України / І. В. Богдан, Т. Ю. Яра, Д. В. Коноваленко // Фінанси України. — 2016. — № 4. — С. 27—49.
4. Fiscal Policies for Sustainable Growth (April 2015) / International Monetary Fund [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.imf.org/external/pubs/ft/fm/2015/01/fmindex.htm.
5. Government Finance Statistics (GFS) / International Monetary Fund [Електронний ресурс]. — Режим доступу: data.imf.org/?sk=a0867067-d23c-4ebc-ad23-d3b015045405.
6. Ukraine: Request for extended arrangement under the extended fund facility and cancellation of stand-by arrangement — staff report; press release; and statement by the executive director for Ukraine/ International Monetary Fund. — 2014, April [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2014/cr14106.pdf.
7. Ukraine: Request for Extended Arrangement under the Extended Fund Facility and Cancellation of Stand-By Arrangement ? Staff Report; Press Release; and Statement by the Executive Director for Ukraine / International Monetary Fund. — 2015, March 12 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.imf.org/external/pubs/cat/longres.aspx?sk=42778.0.
8. Economic and Financial Data for UKRAINE / Держ. служба статистики України [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.ukrstat.gov.ua/imf/pokaze.html#fiskal.
9. Виконання державного бюджету / Держ. казнач. служба України [Електронний ре-
сурс]. — Режим доступу: www.treasury.gov.ua/main/uk/doccatalog/list?currDir=146477.
10. Пенсійний фонд у цифрах / Пенс. фонд України [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.pfu.gov.ua/pfu/control/uk/publish/category?cat_id=95533.
11. The five convergence criteria [Електронний ресурс]. — Режим доступу: ec.europa.eu/economy_finance/euro/adoption/who_can_join/index_en.htm.
12. Economic and Financial Data for UKRAINE / Держ. служба статистики України [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.ukrstat.gov.ua/imf/pokaze.html#fiskal.
13. Dissemination Standards Bulletin Board (DSBB)/ International Monetary Fund [Елек­тронний ресурс]. — Режим доступу: dsbb.imf.org/Pages/SDDS/Home.aspx.
14. Debt Sustainability in Emerging Markets: A Critical Appraisal // DESA Working
Paper. — 2007. — No. 61, Nov. – ST/ESA/2007/DWP/61.
15. Деякі питання вчинення у 2015 році правочинів з державним боргом за державними зовнішніми запозиченнями та гарантованим державою боргом : розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.08.2015 № 859-р [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.kmu.gov.ua/control/ru/cardnpd?docid=248437064.