Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 4/2018

№ 4/2018

Fìnansi Ukr. 2018 (4): 75–92
https://doi.org/10.33763/finukr2018.04.075

УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ФІНАНСАМИ

БОГДАН Тетяна Петрівна1

1ГО "Гроуфорд інститут"
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-6133-5336


Стратегічне управління державним боргом в умовах нестійкої боргової позиції


У статті розкрито основні тенденції динаміки державного боргу України протягом 2014–2017 рр., проаналізовано індикатори боргового навантаження та вразливості державних фінансів для визначення рівня боргових ризиків у краї­ні. Особливу увагу приділено тенденціям приросту державного боргу, пов’язаним із використанням урядом чималої частини запозичених коштів не на фінансування бюджетного дефіциту, а на операції із фінансовими активами. Проаналізовано явища й рішення у сфері економічної політики, які знижують боргову стійкість України та призводять до збільшення тягаря обслуговування боргу. Обґрунтовано цілі й інструменти стратегічного управління державним боргом України, котрі стосуються збереження курсу фіскальної консолідації (з визначенням набору бажаних інструментів останньої), оптимізації співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями, розвитку внутрішнього ринку державних запозичень, вдосконалення та розроблення системи імплементації фіскальних правил.

Ключові слова:державний борг, позики, боргова стійкість, управління боргом, фіскальні правила, облігації внутрішньої державної позики

JEL: H63, H82


Богдан Т. П. Стратегічне управління державним боргом в умовах нестійкої боргової позиції / Т. П. Богдан // Фінанси України. - 2018. - № 4. - C. 75-92.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 75 - 92) ЗавантажитиЗавантажень : 757
1. Leeper E. M. Anchoring Fiscal Expectations. Reserve Bank of New Zealand Bulletin. 2009. Vol. 72, No. 3. P. 17–42.
doi.org/10.3386/w15269
2. Public Financial Management and Its Emerging Architecture / M. Cangiano, T. Curri­stine, M. Lazare (eds.). Washington : International Monetary Fund, 2013.
3. Reinhart C. M., Reinhart V. R., Rogoff K. S. Public Debt Overhangs: Advanced-Economy Episodes since 1800. Journal of Economic Perspectives. 2012. Vol. 26, No. 3. P. 69–86.
doi.org/10.1257/jep.26.3.69
4. Herndon Th., Ash M., Pollin R. Does High Public Debt Consistently Stifle Economic Growth? A Critique of Reinhart and Rogoff. Working Paper. 2013. No. 322.
5. Baum A., Checherita C., Rother Ph. Debt and Growth: New Evidence from the Euro Area. Journal of International Money and Finance. 2013. Vol. 32. P. 809–821.
doi.org/10.1016/j.jimonfin.2012.07.004
6. Ardagna S., Caselli F., Lane T. Fiscal Discipline and the Cost of Public Debt Service: Some Estimates for OECD Countries. NBER Working Paper. 2004. No. 10788.
doi.org/10.3386/w10788
7. Reinhart V., Sack B. The Economic Consequences of Disappearing Government Debt. Brookings Papers on Economic Activity. 2000. No. 2.
doi.org/10.1353/eca.2000.0020
8. Financial and Sovereign Debt Crises: Some Lessons Learned and Those Forgotten / Prepared by C. M. Reinhart, K. S. Rogoff. IMF Working Paper. 2013. Dec.
9. Fiscal Consolidations and Growth: Does Speed Matter? / Prepared by S. Pennings, E. P. Ruiz. IMF Working Paper. 2013. Nov.
10. Debt Reduction, Fiscal Adjustment, and Growth in Credit-Constrained Economies / Prepared by E. Baldacci, S. Gupta, C. Mulas-Granados. IMF Working Paper. 2013. Nov.
11. Єфименко Т. І. Фіскальний простір і стабілізація державних фінансів. Фінанси України. 2017. № 9. С. 7–28.
12. Гасанов С. С., Кудряшов В. П., Балакін Р. Л. Досвід ЄС з антикризового управління державними фінансами та його використання в Україні. Фінанси України. 2014. № 7. С. 17–30.
13. Fiscal Monitor. Осtober 2017 / International Monetary Fund. URL: www.imf.org/en/Publications/FM/Issues/2017/10/05/fiscal-monitor-october-2017.
14. Fall F., Fournier J. Macroeconomic uncertainties, prudent debt targets and fiscal rules. OECD Economic Department Working Paper. 2015. July.
15. Staff Guidance Note for Public Debt Sustainability Analysis in Market-Access Countries / International Monetary Fund. P. 44. URL: www.imf.org/external/np/pp/eng/2013/050913.pdf.
16. Ukraine: IMF Country Report No. 17/83, April 2017 / International Monetary Fund. URL: www.imf.org/~/media/Files/Publications/CR/2017/cr1783.ashx.
17. Choosing Fiscal Consolidation Instruments Compatible with Growth and Equity / Organisation for Economic Co-operation and Development. URL: www.oecd.org/eco/public-finance/choosing-fiscal-consolidation-instruments.htm.
18. Bogdan T., Landesmann M. From Fiscal Austerity towards Growth-Enhancing Fiscal Policy in Ukraine : WIIW Research Report 417, April 2017. 82 р. URL: wiiw.ac.at/from-fiscal-austerity-towards-growth-enhancing-fiscal-policy-in-ukraine-dlp-4189.pdf.
19. Seeking Sustainable Growth Short-Term Recovery, Long-Term Challenges. World Economic Outlook. 2017. Oct. URL: www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2017/
09/19/world-economic-outlook-october-2017.
20. Adarov A., Havlik P. Benefits and Costs of DCFTA: Evaluation of the Impact on Georgia, Moldova and Ukraine. URL: wiiw.ac.at/benefits-and-costs-of-dcfta-evaluation-of-the-impact-on-georgia-moldova-and-ukraine-dlp-4111.pdf.
21. Adarov A., Havlik P. Challenges of DCFTAs: How can Georgia, Moldova and Ukraine succeed? URL: wiiw.ac.at/challenges-of-dcftas-how-can-georgia-moldova-and-ukraine-
succeed--dlp-4233.pdf.