Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 11/2021

№ 11/2021

Fìnansi Ukr. 2021 (11): 62–73
https://doi.org/10.33763/finukr2021.11.062

НАУКОВИЙ СУПРОВІД ІНСТИТУЦІЙНИХ РЕФОРМ

ЛУЦИШИН Зоряна Орестівна1

1Київський національний університет імені Тараса Шевченка
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0002-3972-5303


Концептуальні проблеми розвитку міждисциплінарності досліджень у галузі міжнародних економічних відносин


У нинішніх українських реаліях, з огляду на місце, значення та роль нашої держави у геоекономічному просторі з позицій економічної безпеки, гостро стоїть питання якісного забезпечення досліджень у галузі міжнародних економічних відносин, а отже, і підготовки науковців – дослідників у цій царині. У статті розглянуто передумови та обґрунтовано необхідність пошуку механізму удосконалення методики викладання, підвищення ефективності форм і методів навчання, досліджень на засадах міждисциплінарного підходу, пошуку, розроблення нових теорій. Проаналізовано ступеневий алгоритм підготовки/формування науковців, характерні особливості сучасного етапу наукового пошуку, середовища комунікації та співпраці, специфіку підготовки докторів філософії на базі компетентнісного підходу, проблеми термінологічної казуїстики, якість наукових публікацій та пошук актуальних тем, спрямованих на вирішення низки питань щодо підвищення конкурентоспроможності української науки в галузі міжнародних економічних відносин із практичним спрямуванням для зміцнення позицій України на геоекономічній шахівниці сьогодення.

Ключові слова:методологія дослідження, якість підготовки, науковці-дослідники, міждисциплінарність досліджень, міжнаукова інтеграція, академічна доброчесність, компетентності, міжнародні економічні відносини, економіст-міжнародник

JEL: I21, I23


Луцишин З. О. Концептуальні проблеми розвитку міждисциплінарності досліджень у галузі міжнародних економічних відносин / З. О. Луцишин // Фінанси України. - 2021. - № 11. - C. 62-73.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 62 - 73) ЗавантажитиЗавантажень : 95
1. Поппер К. Предположения и опровержения. Рост научного знания. URL: gtmarket.ru/library/basis/4711/4727.
2. Рюс Ж. Поступ сучасних ідей. Панорама новітньої науки : пер з фр. Київ : Основи, 1998. 669 с.
3. Гальчинський А. С. Економічна методологія. Логіка оновлення : Курс лекцій. Київ : АДЕФ-Україна, 2010. 572 с.
4. Лоусон Т. Современная “экономическая теория” в свете реализма. Вопросы экономики. 2006. № 2. С. 77–98. URL: doi.org/10.32609/0042-8736-2006-2-75-98.
5. Конкурентні моделі управління якістю вищої освіти у ХХІ столітті : монографія / [Д. Г. Лук’яненко, Л. А. Антонюк, Н. В. Василькова, Д. О. Ільницький та ін.] ; за ред. Д. Г. Лук’яненка та. Л. А. Антонюк. Київ : КНЕУ, 2021. 472 с.
6. Про вищу освіту : закон України від 01.07.2014 № 1556-VII. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.
7. Освіта.UA. URL: osvita.ua/.
8. Вступна кампанія 2021. URL: vstup.edbo.gov.ua/.
9. Вступ.ОСВІТА.UA. URL: vstup.osvita.ua/.
10. Про внесення змін до Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 30.04.2020 № 584. URL: mon.gov.ua/ua/npa/pro-unesennya-zmin-do-metodichnih-rekomendacij-shodo-rozroblennya-standartiv-vishoyi-osviti-1.
11. Про затвердження Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 11.07.2019 № 977. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0880-19#Text.
12. Про затвердження Національної рамки кваліфікацій : постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1341 (зі змінами). URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF/print.
13. Рекомендації щодо застосування критерії оцінювання якості освітньої програми : затв. Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти 17 листопада 2020 року. Київ :ТОВ “Український освітянський видавничий центр “Оріон”, 2020. 66 с.