Видається з 1995 р.
Ласкаво просимо на сайт журналу "Фінанси України". Сайт знаходиться в дослідній експлуатації.
Увійти | Зареєструватися
АКАДЕМІЯ
ФІНАНСОВОГО
УПРАВЛІННЯ
.


№ 2/2022

№ 2/2022

Fìnansi Ukr. 2022 (2): 99–116
https://doi.org/10.33763/finukr2022.02.099

ОБЛІК ТА АУДИТ

ОЛІЙНИК Яна Вікторівна1, ЧУХРАЄВА Наталія Миколаївна2

1ДННУ “Академія фінансового управління”
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0001-5895-282X
2ДВНЗ “Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана”
OrcID ID : https://orcid.org/0000-0003-1537-4841


Конфіденційність податкової інформації, що підлягає автоматичному обміну: імперативи забезпечення


Уряди країн у рамках Організації економічного співробітництва та розвитку (далі – ОЕСР) спільно працюють над вирішенням важливих проблем швидкого реагування на практики використання багатонаціональними підприємствами агресивного податкового планування та механізму трансфертного ціноутворення. Діяльність у сфері формування трансфертних цін призводить до розмивання податкової бази – держава недоотримує належні податкові надходження. ОЕСР надає урядам можливість обмінюватися досвідом, виявляти передові практичні методи і координувати заходи в контексті зазначеної проблематики. Україна активно залучена до згаданих процесів, що висуває на перший план питання запровадження низки інструментів для налагодження функціонування міжнародного обміну в автоматичному режимі та забезпечення конфіденційності податкової інформації, що зумовлює необхідність імплементації відповідного модельного законодавства ОЕСР. У статті узагальнено та систематизовано рекомендації ОЕСР та національного законодавства, котрі містять положення щодо забезпечення конфіденційності й захисту податкової інформації, яка підлягає обміну. За результатами проведеного дослідження доведено, що різні податкові адміністрації в рамках створення відповідного механізму керуються рекомендаціями модельного законодавства ОЕСР, утім, під час його реалізації мають місце національні особливості.

Ключові слова:ОЕСР, План дій BEPS, агресивне податкове планування, трансфертне ціноутворення, документація з трансфертного ціноутворення, звіт у розрізі країн (Country-by-Country Reports), захист інформації, конфіденційність інформації, обмін податковою інформацією, міжнародна група компаній

JEL: Н29


Олійник Я. В. Конфіденційність податкової інформації, що підлягає автоматичному обміну: імперативи забезпечення / Я. В. Олійник, Н. М. Чухраєва // Фінанси України. - 2022. - № 2. - C. 99-116.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 99 - 116) ЗавантажитиЗавантажень : 174
1. Reinforcing Multilateral Co-operation in Tax Matters for a Fair and Inclusive Recovery. 2021 Global forum annual report / OECD. 2021. URL: www.oecd.org/tax/transparency/documents/global-forum-annual-report-2021.pdf.
2. Арістова І. В. Діяльність органів внутрішніх справ щодо реалізації державної інформаційної політики: монографія. Харків : Нац. ун-т внутр. cправ, 2006. 354 c.
3. Боднар І. Р. Сучасні реалії інформаційного суспільства: проблеми становлення та перспективи розвитку : монографія. Львів : Видавництво Львівської комерційної академії, 2013. 320 с.
4. Бондаренко В. О., Литвиненко О. В. Інформаційна безпека сучасної держави: концептуальні роздуми. Стратегічна панорама. 1999. № 1-2. С. 127–133.
5. Саати Т. Л. Математические модели конфликтных ситуаций. Москва : Сов. радио, 1977. 304 с.
6. Супрун В. М. Інформаційний суверенітет як один з елементів інформаційної безпеки держави: теоретико-правовий аспект. Вісник Харківського національного уні- верситету ім. В. Н. Каразіна. Серія: Право. 2009. № 841. С. 136–139.
7. Implementation of Security Systems for Detection and Prevention of Data Loss/Leakage at Organization via Traffic Inspection / M. Hassan, C. Jincai, A. Iftekhar et al. 2020. URL: arxiv.org/abs/2012.14111.
8. Sheela Gowr P., Kumar N. Data Leakage Prevention System: A Systematic Report. Inter- national Journal of Recent Technology and Engineering (IJRTE). 2019. Vol. 8, Iss. 4. P. 367–377. URL: doi.org/10.35940/ijrte.D6904.118419.
9. While J., Thompson D. Using synthetic decoys to digitally watermark personally- identifying data and to promote data security. International Conference on Security and Management (SAM). 2006. P. 91–99. URL: citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?-doi=10.1.1.553.9633.
10. Ловінська Л. Г., Олійник Я. В., Кучерява М. В. Імплементація міжнародних ре- комендацій щодо запровадження трирівневої моделі документації з трансфертного ціноутворення в Україні. Фінанси України. 2020. № 9. C. 95–109. URL: doi.org/10.33763/finukr2020.09.095.
11. Олійник Я. В., Кучерява М. В. Оцінка готовності України до міжнародного авто- матичного обміну інформацією в податкових цілях. Фінанси України. 2021. № 2. C. 85– 97. URL: doi.org/10.33763/finukr2021.02.085.
12. Олійник Я. В., Чижикова О. В. Інституціональне забезпечення трансфертного ціноутворення: глобальний контекст і перспективи для України. Фінанси України. 2019. № 2. C. 99–110. URL: doi.org/10.33763/finukr2019.02.099.
13. Федорченко О. Є., Сташенко Ю. В. План дій BEPS: ключові напрями імплемен- тації. Наукові праці НДФІ. 2020. № 4. С. 119–130. URL: doi.org/10.33763/npndfi-2020.04.119.
14. Косенкова А. Розвиток концепції бенефіціарного власника при імплементації плану BEPS в Україні. Підприємництво, господарство і право. 2019. № 8. С. 128–133. URL: doi.org/10.32849/2663-5313/2019.8.24.
15. Олейнікова Л. Г., Долженко І. І. Удосконалення податкового контролю в Україні на основі реалізації інструментів Плану BEPS та автоматичного обміну ін- формацією. Наукові праці НДФІ. 2020. № 3. C. 79–94. URL: doi.org/10.33763/ npndfi2020.03.079.
16. Криштопа І. І., Ніколенко Л. А. Звітування у розрізі країн: міжнародний досвід впровадження. Фінанси України. 2021. № 6. C. 29–39. URL: doi.org/10.33763/finukr2021.06.029.
17. Чухраєва Н. М. Міжнародний досвід та типові помилки забезпечення конфі- денційності, захисту та використання інформації звітності CbC. Наукові праці НДФІ. 2021. № 2. C. 146–159. URL: doi.org/10.33763/npndfi2021.02.146.
18. Мінфіном затверджено порядок подання звітності в розрізі країн / М-во фінан- сів України. 2021. 19 лютого. URL: mof.gov.ua/uk/news/minfinom_zatverdzheno_poriadok_podannia_zvitnosti_v_rozrizi_krain-2723.
19. The Multilateral Convention on Mutual Administrative Assistance in Tax Matters / OECD, Council of Europe. Paris : OECD Publishing, 2011. URL: doi.org/10.1787/9789264115606-en.
20. Action 13 Country-by-country Reporting / OECD. URL: www.oecd.org/tax/beps/beps-actions/action13/.
21. Model Tax Convention on Income and on Capital: Condensed Version / OECD. Paris : OECD Publishing, 2017. URL: doi.org/10.1787/g2g972ee-en.
22. Agreement on exchange of information on tax matters / OECD. URL: www.oecd.org/tax/exchange-of-tax-information/2082215.pdf.
23. United Nations Model Double Taxation Convention between Developed and Developing Countries: 2017 Update / United Nations. 2018. URL: doi.org/10.18356/cc8f6035-en.
24. Terms of Reference for the Confidentiality and Data Safeguards Assessments / OECD. URL: www.oecd.org/tax/transparency/documents/confidentiality-data-safe- guards-assessments-tor.pdf.
25. The framework for the full AEOI reviews: the Terms of Reference / OECD. URL: www.oecd.org/tax/transparency/documents/AEOI-terms-of-reference.pdf.
26. Model Manual on Exchange of Information for Tax Purposes. Global forum on transparency and exchange of information for tax purposes / OECD. 2021. URL: www.oecd.org/tax/transparency/documents/EOI-manual.pdf.
27. Ending the Shell Game: Cracking down on the Professionals who enable Tax and White Collar Crimes / OECD. Paris : OECD Publishing, 2021. URL: www.oecd.org/tax/crime/ending-the-shell-game-cracking-down-on-the-professionals-who-enable-tax- and-white-collar-crimes.pdf.